Activity-Agenda / Job-Report
Afternoon Activities in ERASMUS+
Tuesday, 08. 09. 2020
HYBRID-SESSION 02
6 participants, 14:00 - 14:30, Room 52
Vi, Ma, Se, Ad, Ak, Dz
3 participants, 14:30 - 14:45, Homeoffice
Ha, Ti, Vo
10 participants, 14:45 - 15:30, Room 52&Homeoffice
Vi, Ma, Se, Ad, Ak, Dz, Ag, Ha, Ti, Vo
4 participants, 15:30 - 15:45, Homeoffice
Ag, Ha, Ti, Vo
Video-Cooperation in Robotics:
- Camera focussing to the room; whiteboard shows monitor.
- Dz is supporting installation of accounts.
- Dz is guiding the students to the platform OX.
- Vo is asking for statements via SKYPE:
- Maximum duration of Basic-Course in LEGO-Robotics,
- Feedback concerning choice and succession of content depending on difficulty,
- Pro / Contra Extension-Course(-s).
* Ha has caught up basics during holidays just by means of LEGO-Software autonomously.
From his point of view the course, which is integrated in LEGOSoftware, seems to be sufficient.
- Vo is checking advice-requirements, reminding correct orientation of the GYROSENSOR.
The red arrows must point to the vehicles right side.
- The participants work individually or with partner, assembling the GYROBOY.
While students are assembling constructions, he is installing programs.
- After completion of the construction, next week, we shall excercise simple steering jobs by
means of the coloured blocks, which are connected to the launching ramp.
- Parcours of different levels of difficulty shall become worked out.
- Experimentally we shall find out the maximum angle of climb, the GYROBOY can solve.
- The champions-league integrates uphill and downhill passages into parcours.
- Time trial with time-penalty in case of driving mistakes.
Under the same preliminary considerations a follow-up might be the STAIRCLIMBER, which
needs the extension-set.
Preparational training for our lectureship in Bad-Birnbach shall become integrated in
Workgroup-Sessions or solved in individual meetings via SKYPE at the right time.
Feedback participants and teachers:
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Choice of Educational Material and Subjects
in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses)
related to the level of intellectual development of students
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht
Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+
Dienstag, 08. 09. 2020
HYBRID-SESSION 02
6 Teilnehmer*innen, 14:00 - 14:30, Raum 52
Vi, Ma, Se, Ad, Ak, Dz
3 Teilnehmer*innen, 14:30 - 14:45, im Homeoffice
Ha, Ti, Vo
10 Teilnehmer*innen, 14:45 - 15:30, R52&Homeoffice
Vi, Ma, Se, Ad, Ak, Dz, Ag, Ha, Ti, Vo
4 Teilnehmer*innen, 15:30 - 15:45, im Homeoffice
Ag, Ha, Ti, Vo
Video-Kooperation in Robotics:
- Kamera zum Unterrichtsraum; Monitorbild am Whiteboard.
- Dz unterstützt die Installation von Accounts.
- Dz führt die Schüler*innen durch die Anmeldeprozedur OX.
- Vo bittet via SKYPE um Meinungsäußerungen:
- Höchstdauer eines Grundkurses in LEGO-ROBOTIK,
- Auswahl der Inhalte sowie deren nach Schwierigkeit abgestufter Reihenfolge,
- Pro / Contra Erweiterungskurs(-e) z. B. in OPEN-ROBERTA mit SCRATCH oder höher.
* Ha hat sich in den Ferien mit der LEGO-Software selbstständig die Grundlagen erarbeitet.
Seiner Ansicht nach würde der in die Software integrierte Kurs genügen.
- Vo fragt Beratungsbedarf ab und erinnert an die korrekte Orientierung des GYROSENSORS.
Die roten Pfeile müssen nach rechts weisen!
- Die Teilnehmer*innen arbeiten in Einzel- oder Partnerarbeit am GYROBOY.
Während die Schüler an ihren Modellen arbeiten, installiert Vo weiter Programme auf Laptops.
- Nach Fertigstellung der Konstruktion sollen in der Folgesitzung einfache Übungen zur Steuerung
des GYROBOY mit den Farbbausteinen der Startrampe erfolgen.
- Dann sollen Parcours unterschiedlichen Schwierigkeitsgrades erarbeitet werden.
- Experimentell soll ermittelt werden, welchen Steigungswinkel der GYROBOY bewältigen kann.
- Die Champions-Challenge baut Steigung und Gefälle in Parcours ein.
- Zeitfahren mit Berücksichtigung der Fahrfehler durch Anrechnung von Strafsekunden.
Als Folgemodell haben wir - unter Verwendung des Ergänzungssets - den TREPPENSTEIGER unter
ähnlichen Vorüberlegungen ins Auge gefasst.
Ein vorbereitendes Training für unseren Lehrauftrag in Bad-Birnbach werden wir zu gegebener
Zeit in die AG-Sitzungen integrieren oder via SKYPE in Individualberatungen durchführen.
Feedback Teilnehmer*innen und Lehrkräfte:
Holstentor-
Gemeinschaftsschule
mit Ganztagsangebot
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien
in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse)
differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne